Szerző Téma: Szerelés téma  (Megtekintve 12654 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető feanor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #45 Dátum: 2012. Január 27. - 14:58:30 »
 Szia.
Minden úgy működik ahogy a nagy könyvben le van írva!!!! :)
Köszönet ezer hála a kimerítő tanácsokért!!!
Ha teljesen elkészül a mestermű lesznek képek is.
Hali.

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #46 Dátum: 2012. Január 27. - 15:45:58 »
Helló! Mondtam én hogy menni fog! Oké! Szívesen meg nézem a képeket! Jó hétvégét! Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető takzs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #47 Dátum: 2012. április 05. - 10:02:54 »
Kedves Csaba,
kezdő hajóépítőként felmerült bennem egy kérdés, ami szerintem fontos és a fórumokat olvasgatva nem találok rá választ (vagy csak nem vagyok elég figyilmes...). Nevezetesen, h. a tönkcső és a hajó alsó síkja mekkora szöget zárjon be, mekkora legyen a tőnkcső (és ezáltal a csavar) "dőlése"? Van erre valami optimális meghatározás?
köszi:
Zsolt


Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #48 Dátum: 2012. április 05. - 20:14:35 »
Kedves Zsolt!

A kérdés jogos. Azért nem írtam még ebben a kérdésben bővebben mert az etetőhajók elég lassan haladnak így tapasztalatom szerint szinte mindegy hogy mekkora a dőlés szöge tönkcsőnek és így a csigának.
Egy biztos hogy mindig törekedni kell arra hogy minél laposabb szögben álljon a tönkcső a hajó aljára, tehát minél nagyobb legyen a távolság a csiga azaz a tönkcső vége és a furat között ahol kijön a hajótestből a tönkcső. A csiga pereme a hajó aljától kb 5mm re van, és a kormánytól 3-8cm között szokott lenni a távolság. 5-8cm az ideális. A kormány minél messzebb van a csigától annál érzéketlenebb lesz a kormány mozdulatokra.
A tönkcső átlagos szöge kb 20-30 fok.

Egy példa: 600-as kefés motor kb 29mm átmérőjű, a tönkcső 11cm hosszú, a csiga kb 5mm re van a hajó aljától és 45mm átmérőjű ez kb 30-fokos szögben áll így ha ennél nagyobb picit a szög akkor is megy a hajó de ha nagyon lefelé hajtja a csiga a vizet az ki emeli a hajó farát az orrát pedig le nyomja. És a hajó beállítása akkor jó ha menet közben meg közelíti a vízszintest, az rossz ha be süllyed a far, az orr meg nagyon ki emelkedik. Egy kicsit emelni fogja az orrát menet közben ez biztos aminek többnyire a ferde ék alakú orr is az oka ami a hajó alá préseli a vizet. Jó súlypont be állításnál a hajó orrának nem szabad a víz alá buknia.
Most kicsit fáradt vagyok mert most értünk haza, de ha valami nem tiszta nyugodtan írj!
Üdvözlettel: Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető Imikeimike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #49 Dátum: 2012. Június 03. - 22:58:26 »
Hello,

azt szeretném megkérdezni, hogy a 11 cm hosszú tönkcső nem lesz-e rövid? Úgy értem, hogy elég-e ez a hossz ahhoz, hogy meggátolja a víz bejutását a testbe. Jelenleg egy 19 cm-es tönkcsövem van, de nem tudom megfelelően elhelyezni a testbe, mert hosszú. Arra gondoltam hogy levágok belőle annyit hogy 11 legyen. Vélemény?

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #50 Dátum: 2012. Június 06. - 08:58:06 »
Szia!

Én is néhol 10-11cm hosszú tönkcsövet használok, így biztos lehetsz benne hogy jó.
A víz bejutását az gátolja meg hogy a hajó ha előre halad a tönkcső végénél szívás alakul ki így ha van is a tönkcső és a tengely között víz azt ki szívja.
Tömíteni szilikonzsírral érdemes, ezzel csak be kell kenni, ez hő, vegyszer és vízálló.
Vannak akik olajat használnak, ez úgy néz ki hogy a hajóban van egy kis ejtőtartály amiben olaj van, a tönkcsőre fúrnak egy pici furatot, rá forrasztanak egy golyóstollbetét darabkát mert az réz, erre kell egy vékony gumicső meg a tartályra és ez folyamatosan kenést ad a tengelynek.

Valójában egy tönkcső akkor vízmentes ha a belső vége (a hajóban lévő) a várható vízszint fölött van így mivel sosem éri el ilyenkor a tönkcső belső végét a víz biztos hogy nem szivárog majd be.
De ezt ritkán lehet alkalmazni főleg nagyobb hajóknál lehet a tengely dőlésszöge miatt. Mert ha egy 60-80cm hajóban a víz fölé emeled a motort a csiga majdnem függőleges lesz..persze ez függ attól hogy milyen hosszú tönkcső fér el a hajóban.

Szerintem elég a zsír, vagy ha nagyon biztosra akarsz menni esztergályos tud csinálni egy házat egy kicsi szimmeringnek belülre és az tuti vízmentes lesz. De ha be is ázik nem kell félned csak fél kupaknyi víz megy ilyenkor be szóval nem lesz úszómedence a hajódban.
Üdvözlettel Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető Imikeimike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #51 Dátum: 2012. Június 14. - 16:19:04 »
Köszi a választ.
Lenne még egy kérdésem. Az aceton kárt tehet a teljesen megszáradt epoxiban? Ugyanis sztirol hiányában ezzel szeretném kimaratni a polisztirolt a testből, de félek hogy esetleg valami kárt teszek benne.

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #52 Dátum: 2012. Június 14. - 16:36:03 »
Szia!

Nem tesz kárt benne ha meg kötött. Nyugodtan oldd ki vele a habot. Nitrohigitó is jó hozzá...bár mi ami oldja a hab anyagát és ezek a higitók.
Üdv Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #53 Dátum: 2012. Szeptember 03. - 20:00:48 »
Hali!
Rég jártam erre, alig találtam meg az oldalt!  :)
Nos, van egy másik hajóm, gondoltam veszek egy kristálypárt, hogy csak a távirányítóba kelljen cserélni és használhatom a másik hajót. Ezt jó pár hónapja rendeltem de csak most akartam használni.
Szóval úgy néz ki az új kristálypár adója nem működik. Lehetséges ez? Sajna a számlát nem találom, így nem tudom visszaküldeni...
Ha berakom az új vevőt az új hajóba és bekapcsolom mindkét hajót, akkor irányítható mindkettő a régi adóval, de az új adóval meg se moccan egyik sem. (A kettő közt nem nagy a frekvenciaeltérés természetesen, mert csak 40MHZ-es.)
Előre is köszi a választ!
üdv. Robi

Nem elérhető hurubbi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #54 Dátum: 2014. Május 18. - 14:31:27 »
Sziasztok!

Egy 640mm hosszú 350mm széles katamarán test, 540-es motorral (Motraxx 540-1: 560rpm, 5,8W)

Mekkora legyen a hajócsavar? Itthon van egy 45mm csigám, de lehet hogy nagy egy kicsit?
Nem lényeg hogy gyors legyen.

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #55 Dátum: 2014. Május 18. - 18:02:17 »
Szia!

Páll Csaba vagyok, az 540-es motorhoz általában 35-40mm két-hátom tollú X vagy M emelkedésű csigákat használnak /és használok én is/ szerintem a 45mm -est is el kellene bírnia mert ha jól látom nem nagy fordulatú a motorod és a hajó sem túl nagy..de ez úgy is kiderül mert ha nagyon melegszik a motor majd a vízben akkor vagy kisebb átmérőjű vagy kisebb emelkedésű csiga kellesz rá.
Üdvözlettel: Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető hurubbi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #56 Dátum: 2014. Május 18. - 18:58:28 »
Köszi a választ! Azt hiszem veszek rá kisebbet. Nem akarom nagyon terhelni a motort.

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 207
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Re:Szerelés téma
« Válasz #57 Dátum: 2014. Május 18. - 19:53:30 »
Szia!

Szerintem előbb próbáld ki és ha nem jó akkor vegyél egy kisebbet vagy kisebb emelkedésű csigát.
Bár ez pont nem drága, és tartalék sosem árthat, de mennie kell 45mm csigával is.
Ha nem vagy biztos abban hogy milyen csigát válassz, írj Sylkáéknak: http://sylkamodel.hu a weboldal, Szilágyi Csaba és Katona János akik csinálják, nekik van csigájuk is és segíteni is tudnak így többet mert nekem nincsenek alkatrészeim.
  Egyik barátom 74cm hosszú hajót használ 550-es motorral 50mm csigával, szintén etetőhajót és neki jól megy, gyorsabb, kevesebbet fogyaszt mert kisebb fordulaton is jól halad. De ha kipróbálod vízen úgy is kiderül melyik ideálisabb méretű neked.
Üdvözlettel Csabi
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május 18. - 19:55:51 írta marshallplast »
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

Nem elérhető hurubbi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #58 Dátum: 2014. Május 20. - 19:47:43 »
Rendben, akkor először kipróbálom. Köszi!

Nem elérhető hurubbi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re:Szerelés téma
« Válasz #59 Dátum: 2014. Május 20. - 20:07:59 »
Bocsánat még néhány kérdés:
4 csatornás távirányítóban gondolkodom, (flysky T4B) van erre valamilyen praktikus csatornakiosztás?
Én úgy találtam ki, hogy:
bal kar fel-le: motor gyorsít-lassít
bal kar balra-jobbra: balra-jobbra irány
jobb kar: balra-jobbra ürítés. ( 1-1 szervóval)
A szereléket az etetőanyag tetejére pakolom.
Vagy van erre kitalált jobb kiosztás?

Ürítéshez elég 1,8kg nyomatékú szervó? A billenő hasonlóan a tiédhez kétoldalt oldalra borul. A kormánylapáthoz 6kg szervóm van.

 

Google Analytics Alternative