Szerző Téma: Formakészítés lépésről lépésre..  (Megtekintve 12155 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2011. Március 16. - 20:22:11

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Itt le írom hogyan érdemes egy használható formát csinálni amit később érdemes leformázni..negatív gyártósablont venni róla és gyártani esetleg. De lehet egyedi darabokat is csinálni...olvass, kérdezz és mindent megtudhatsz!
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Március 17. - 11:49:46
Válasz #1

Nem elérhető amurvadasz1

  • Kölyök tag
  • **
  • Hozzászólások: 62
    • Profil megtekintése
Ez Éngem NAGYON érdekel , jó lenne ha tudnék csinálni magamnak bármilyen formát , akkor legalább olyan modellt csinálnék ami igényemnek megfelel! Mikor lesz fent az, hogyan kell csinálni formát és mi kell hozzá? ;D
,,  Higgy Önmagadban hogy Elérd Céljaidat  "

2011. Március 17. - 11:56:37
Válasz #2

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Nem sokára beírom lépésről lépésre és az anyag -gyanta beszerzési helyét és árát is!
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Március 17. - 12:34:10
Válasz #3

Nem elérhető amurvadasz1

  • Kölyök tag
  • **
  • Hozzászólások: 62
    • Profil megtekintése
Thank You!
,,  Higgy Önmagadban hogy Elérd Céljaidat  "

2011. Március 17. - 14:00:58
Válasz #4

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Kezdjük hát:

Nem tudom mivel kezdjem..talán a legelején. Bár ez kicsit elüt a tényleges témától de mégis annak szerves része.
Ha pl egy hajóról vagy modellről van szó először is fogjunk egy papírt és írjuk fel sorban azokat a dolgokat aminek meg kell felelnie majd. Írjuk fel a kívánt méretet, funkciókat, alkatrészeket..stb.
Az után fogjunk egy még nagyobb papírt ahová fel tudjuk rajzolni 1:1 es méretben a készülő formánkat..ez lesz később a műszaki rajzunk akárhogy is sikerüljön. -oldalnézettel dolgozzunk először.
Fel kell rajzolni pl a tonkcső, kormány, motort mert ezek a fő elemek aminek feltétlenül kell hely egy hajóban. A többi mint szervó- vevő akku ezeknek is meg kell szerkeszteni a majdani helyét..majd ezek köré építsük papíron az elképzelt hajó formánkat.
Az oldalnézeti rajz alá tudjuk kiszerkeszteni a felülnézetet, és az oldalnézeti rajz mellé az elöl -hátul nézetet.

Ha ezekkel meg vagyunk, be kell szerezni pl 5-6cm vastag hungarocell lapot..a tábla 4mx1m ez általában elég és még marad is.
Ragasszuk egymásra a lapkat pl Pálma faragasztóval, vagy habragasztókkal is lehet mindegy.
Akkora tömböt készítsünk hogy pár centi ráhagyással kiadja a formánkat.

Figyelem ebből tömör forma lesz, amit később terpentinnel vagy higitóval ki tudunk oldani üregesre!  :o

Majd készítenünk kell egy keretes fa fűrész szerű dolgot amin a fűrészlap helyén egy kb 0.5 -0.8mm huzal van, méhészdrót pl minden vasboltban van többnyire és háztartási boltok is szokták tartani.
Ez tulajdonképpen egy feszíthető H alakú vagy merev u alakú keret -utóbbin rugó feszíti a huzalunkat.
Kell ehhez egy akkutöltő -amolyan békebeli Orosz állítható dolog vagy 12 -16V trafó. -ez arra kell hogy meleg legyen a huzalunk ne izzon csak forró legyen.

Vágjuk ki keménypapírból vagy mdf lapból a formánk oldal kontúrját..körvonalát kétszer. Ezek körvonalára csináljunk egyforma beosztásokat számozva is akár..1.2.3...ezek arra jók hogy ha vágjuk a habot két ember közül az egyik mondja a számokat hogy ő hol jár és nekünk is ugyan ott kell járnunk különben torz lesz a vágott forma!  :o
Ugyan így vágjuk ki az elöl és hátulnézeti körvonalakat, majd helyezzük felváltva a habtömbünk két oldalára rögzítsük hosszú szeggel ..gombostűvel stb.

Innen jó ha van egy segítség, ha nem bonyolult a forma...csinálhatjuk egyedül is de nem biztos hogy párhuzamosan tudjuk végig húzni a huzalvágónkat anélkül hogy el emelkedne a sablonról, ezért szóljunk valakinek. -rá kell kötni egy pár vezetékkel a huzalunk két végét a trafóra vagy töltőre, és a forma széléről indulva nagyon lassan közben számolva az előbb leírtak miatt az osztásokat, -a huzalnak nem szabad belógnia..u alakot formáznia mert nem lesz jó a vágás. Igyekezzünk lassan és egyenletesen húzni a vágónkat a körvonalon. Inkább szánjuk rá az időt mert ennél jobb módszer nincs.

Ha levágtuk az oldal és hátul nézeti körvonalak mentén a felesleges darabot, gyönyörködjünk kicsit a munkánkban, majd fogjunk egy 80 -120 as csiszoló papírt amit ráteszünk egy darab hungarocellre ..na nem a jó fogás miatt hanem hogy sík felületet koptassunk...és arra vigyázzunk hogy ne csiszoljunk mert a hab kitörik..stb csak koptatni kell a felületet!  ;)
Pár kép:






Lassan lépésről lépésre haladjunk, a lekerekítéseket úgy tudjuk meg csinálni hogy egyforma legyen hogy fel rajzoljuk papírra a kívánt ívet, majd először a ..na ezt nem biztos hogy érteni lehet majd..de meg próbálom..
Tahát van ugye az ív, és erre kell fel rajzolni egy érintő egyenes vonalat ami az ívünk közepére húzott egyenessel derékszöget zár be T forma a T szára ahol hozzá ér a T vízszintes részéhez ott legyen az ívünk közepe..nem a központja hanem a központ köré rajzolt ív közepe  :-[ huhh nos, ez után szintén rajzoljunk két oldalára is egy egy érintő egyenest, és ahol keresztezi az első érintőnket a két oldal érintője a közti rész lesz az első csiszolásunk utáni eredmény..tehát az ettől kijjebb  eső részt csiszoljuk le először. ekkor kapunk egy szögletes formát mint ha az asztal szélét el kezdenénk kb 1cm mélyen lecsiszolni...majd a két élet kell lecsiszolnunk amit így kaptunk és jöhet a lekerekítés..na csak leírtam bár képekkel lehet jobban lenne érthető.

A forma készítésről ennyit  :-*
Jöhet a többi.:
Ha elkészültünk a formánkkal, egy finomabb 600-800 as vízpapírral kicsit óvatosan súroljuk át, ez majd meg látjuk hogy simábbá teszi a felületet.
Ez után vegyük fel a kapcsolatot..vagy az Alvin Plastnál Molnár Józsi alias Vegyész kolegával, és vásároljunk tőlük egy kiló epoxi gyantát..sajna csak ennyi a legkisebb kiszerelés. kb 4000ft

Kell még ..vagyis nem kell de ajánlott egy kis por szinező pl fekete, mivel natúr vagyis transzparens színű a gyantánk.
Ezzel a gyantával kenjük át kétszer a felületünket..nem kenni kell hanem szúrkálni kicsit a felületet mert így beissza a gyantát a hab kb 0.5-1cm mélyen és ettől meg keményszik.

Ha ezzel is meg vagyunk, csiszoljuk át kicsit a felületet, 80-120 as papírral, csak annyira hogy tűnjenek el a kiálló rücskök kicsit de nem kell hogy teljesen sima legyen.

Ez után kezdhetünk kittelni ..pl Slem autójavítókitt 2 komponensű, 2500ft legutóbbi emlékem szerint  ::)
Kenjük fel egy sima műanyag lappal  úgy hogy ha lehet ne legyen a spatula széleinél nagy barázda a kitt felületben..nem baj ha van nekem sem sikerül mindig  :-[
Egyszeri teljes átkenés után csiszoljuk le a kiálló barázdákat, nem kell sima felületre törekednünk mert lecsiszoljuk a drága kittet amit felvittünk..
Majd kenjük át még egyszer kittel, ekkor már csak néhány helyen látunk huplit, amit újbóli kitteléssel tüntethetünk el.
Minden kötés után csiszolni kell hogy jól tapadjon a következő rétek..amit most leírtam .. ::) kb 2-3 órás munka -már a kittelés.
Ezt tegyük le kicsit -pihenjünk mert másnapra kipárolog az oldószer a kittből meg zsugorodik is és következő nap látjuk mennyi hiba van még a felületen..ha van még hiba kitteljünk ha nincs akkor el lehet kezdeni először 80 as papírral csiszolni simára..gépet is használhatunk rezgőtalpas csiszológépet..használtan 2500-3500ft majd cseréljünk csiszolópapírt 120-majd 360 asra.
Vegyünk pl Slem szórókittet, szórjuk át, nem baj ha meg folyik csak ne legyen vékony a réteg -általában két réteg elég szokott lenni.
Szintén várjunk a kötésig egy nap alatt biztos meg köt..és kezdhetjük csiszolni a felületet vízbem ..szivaccsal vagy a vízpapírt sűrűn mártogatva a vízbe -600, 800, 1200 ast használok ebben a sorrendben.

Majd keressünk valakit aki jól tud festeni pl Üllőn van egy igazán jó fényező srác akinek nem csak a szakmája az hanem a munkája is tükrözi ezt..olcsó gyors és tényleg szép a munkája.
Küzdhetünk magunk is a festéssel de por és szél meg kosz mentes hely kell hozzá és persze egy kompresszor, meg jó szórópisztoly.

Válasszunk 2 komponensű festéket, akrill Dupon..stb ezt nem eszi fel többnyire a sablongyanta és a gél.
Ha nem fontos a tükörfény egyes 2 komponensű szóró kitteket fel lehet polírozni..pl Trans Vidiában kapat kb 1600ft os polírkészlettel amiben egy barna és egy kék szappan szerűség van egy rongy koronggal meg némi leírással képekben  ;D

Így készült a webemen www.marshallplast.com az F1 és Naviga hajók eredeti darabja, és fényes lett a sablonom!
Tehát nem muszáj festéssel el rontani a munkánkat..arra is tekintettel hogy ha esetleg a formaleválasztót nem kentük fel rendesen, és beragad akkor a szórógittet könnyű kicsiszolni..de szerintem erre nem kerül sor.
Képei:


Pihenek (pipázok  :P) és folytatom ..csak gondolkodnom kell hogy az anyag részt ide írjam e..de el fér mindkét helyen végül is..
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 18. - 08:57:54 írta marshallplast »
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Március 17. - 19:47:51
Válasz #5

Nem elérhető amurvadasz1

  • Kölyök tag
  • **
  • Hozzászólások: 62
    • Profil megtekintése
Ez így nem rossz de ha lennének képek vagy esetleg ha rászánod magad és csinálsz egy videót az nagyon sokat segítene!!! :-\ Hogy tudnánk ezt megoldani?
,,  Higgy Önmagadban hogy Elérd Céljaidat  "

2011. Március 17. - 22:51:28
Válasz #6

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Ó a képet nagyon gyorsan!! Teszek is fel reggel! Nincs végig fotózva minden művelet de a lényeg látszik.
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Március 17. - 23:11:43
Válasz #7

Nem elérhető amurvadasz1

  • Kölyök tag
  • **
  • Hozzászólások: 62
    • Profil megtekintése
 Így már azért nagyon tuti képpel , bár a lépésről lépésre jobb lenne, a vágószerszámról is tudsz feltenni képet ,mert nem értem aksi drót melegen ÁÁ nem értem hogy mi is lenne! ha tudsz tegyél már fel képet Köszi  :-[
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 24. - 13:03:00 írta amurvadasz1 »
,,  Higgy Önmagadban hogy Elérd Céljaidat  "

2011. Március 31. - 11:34:47
Válasz #8

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Hali!

Naná hogy nem találom a képet a habvágóról de annyi az egész hogy egy keretes fűrészt képzelj el, amiben a fűrészlap helyén egy rugóval feszített drót darab van aminek a két vége rá van kötve egy trafóra -12-16V
A huzal nem izzik csak forró és így vágja a hungarocellt, styrodurt...





..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Március 31. - 14:14:43
Válasz #9

Nem elérhető amurvadasz1

  • Kölyök tag
  • **
  • Hozzászólások: 62
    • Profil megtekintése
Köszöntem, tuti. ;D Tescos autótöltővel megoldhato (nem állítható)? kösz
,,  Higgy Önmagadban hogy Elérd Céljaidat  "

2011. Március 31. - 15:14:25
Válasz #10

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Nekem ment vele, de jobb egy 12V kerti lámpa trafó mert erősebb, vagy a 12V csillár trafó..mindkettőt használtam.
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Május 22. - 20:50:37
Válasz #11

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Szia Miklós!

Páll Csaba vagyok, ez a link amit néztél:
http://users.atw.hu/foryouforum/index.php?topic=8.0
Itt ha lefelé görgetsz látsz egy rajzot, alatta narancs sárga hajó vázlattal.
-Lejjebb négy fotót látsz amin egy fehér test van ez egy tömör hungarocell...több 5cm rétegből össze ragasztva hogy ki adjon egy ekkora tömböt.
Itt még szögletes mert csak meleg dróttal van körbe vágva a 3 fő nézet -oldal, felül és elölnézet-
-Alatta egy másik formát látsz a szintén négy képen, a fehér felsők át vannak kenve epoxi gyantával két rétegben csak simán ecsettel, alatta a szürke foltos azon már az epoxi felületre vitt autó javítógitt és ami látszik a szürke szórógitt van a hullámos helyeken még autó javítógittel bele javítva ezért foltos. Mellette már 2koponensű akrill festékkel le fújva.
-Ez alatt a legelső testet látod le festve, itt a festék alatt szintén szórógitt, és autó javítógitt van és epoxi a hungarocelen.
Epoxi azért kell rá mert a gyanta és a festékek higitója meg eszi a hungarocellt de az epoxi ettől meg védi.

-így készül a pozitív forma amire jön egy negatív sablon.

Ha egyedi darabot szeretnél és csak egyet, akkor szintén kell egy hab forma (hungarocell, stirodur) erre epoxi gyantával szintén kell egy-két réteg epoxi, és kötés után fel kell tenni valamilyen finomabb üvegszövet réteget, pl 120-202grammos üvegszövetet ami kockásra szőtt mint a ruhák, és erre kell egy réteg 300gr üvegpaplan -ez ilyen 5cm préselt téphető üvegszövet mint amiből pl a kocsik küszöbje stb van, és erre felülre kell szintén egy réteg finomabb szövet 120-202rgammos, ezzel simább lesz a felületed így kevesebbet kell gittelned. -az alsó réteget epoxival tedd fel, a többi lehet poliészter gyanta, ez olcsóbb. epoxi gyanta kb 3500ft /1.6kg poliészter 850ft/kg
A meg kötött felületet meg mintha kocsit festenél, a folyamat: gitt, szórógitt, és festés. Ha el készült vágd ki a szerelőnyílást és önts higitót, terpentint ami kioldja a habot és van is egy tested. A belső felületed nem lesz sima mert be szívódik a hab pórusaiba a gyanta de ezt ki csiszolhatod, vagy ha a meg kötött epoxi réteg amit a habra kensz, ezt le fújod PVA (poli-vinil alkohol) -val az egy vízbázisú formaleválasztó ami mindenről lejön, és erre kened az üvegszövetet (ez adja a belső felületedet) majd 300gr üvegpaplant, és szintén egy üveg szövetet akkor sima lesz a felületed..max ha nem csiszolod le a rücsköket az első és második habra kent epoxi réteg után, kicsit lyukacsos lesz a belső felületed.

Ha nem lenne elég konkrét írj és válaszolok ha valamit nem értesz!
Ezt be írom a fórumomba is hátha valaki mást is érdekel, így oda is írhatsz nyugodtan.

Köszönöm hogy meg kerestél!
Üdvözlettel: Páll Csaba -Csabi,
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Május 22. - 21:03:36
Válasz #12

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
-most jutott még eszembe hogy ha nem akarsz költeni epoxira, akkor elég a poliészter gyanta, kb 2.5-3kg kell ha 60-75cm a hajó.
És a hab formára elég gipsz és géz vagy valamilyen szövet hogy nem egye meg a poliészter és a festés a habot, de pva kell rá mert amúgy nem bírod le szedni majd.
pva ára 1200ft/L
poliészter 850ft/kg
üvegszövet modellboltban is van 160gr/m2 pl 1600ft kb 2x1m
üvegpaplannak kilós ára van, ez olcsó kb 3000ft/5mx125
-írj ha valami még érdeke szívesen válaszolok!
Csabi
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

2011. Május 23. - 14:50:34
Válasz #13

Nem elérhető Vegyész

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Idemásolom a karosszéria elemek készítéséhez gyártott segédletünket. Ez a szerszámkészítés hagyományos módja:

Karosszéria elemek készítése:


1.   Készíts egy mintát valamilyen alkalmas és olcsó anyagból kialakítva a megfelelő méretű és alakú darabot. Ha PS habból készíted az ősmintát és a terméket poliészterből szeretnéd elkészíteni, akkor a hab megvédéséhez vékony üvegszövettel megerősített epoxi gyantát kell használni. Ha egy eredeti termék képezi ősmintánkat, abban az esetben a megvédéshez un. „MouldGuard” alkalmazható, amelyet 100 µm vastagságban kell felhordani a (babakrémmel vékonyan átkent) felületre. Ezt az anyagot a szabadban tárolt nagyméretű gyártószerszámok megvédésére fejlesztették ki. Végső soron ez egy szórható fólia, amelyet később – ha már nem kell – akkor könnyen lehúzhatsz a felületről.

2.         A lehető legtökéletesebbre dolgozd ki a felületet. (Ilyen lesz majd a termék felülete is.)

3.        Vékony alumínium lemezből (vagy vastag fóliából cca. 0,5 mm) készítsd el a "vágóéleket". Ezek alkotják majd az ősminta széleit. A vágóélek nélkül a szerszám nem lesz teljes méretű és termék kiszedése is nehezebb lesz.
 
4.         Rögzítsd a vágóéleket pl. hőre lágyuló ragasztóval.

5.        Kenjd be a felületeket (a vágóéleket is) formaleválasztóval. Az igényeknek megfelelően alkalmazhatunk fém, poliészter, epoxi szerszámra formaleválasztókat. A leválasztó folyadék biztosíthat számunkra matt vagy fényes felületet akár polírozás nélkül is! Fontos, hogy az adott formaleválasztó használati utasítását gondosan betartsuk.

6.        Hord fel egyenletesen a szerszám gélgyantát pl. egy gumilappal. Fontos az egyenletes 0,6 és 0,8 mm közötti rétegvastagság kialakítása.

7.        Ha poliészter gyantát használsz, akkor várd meg a teljes szárazra keményedést, ha epoxit kentél fel, akkor addig várj, amíg a felület még ragadós, de már nem hagy nyomot az ujjadon.

8.        Hord fel a szerszámgyantát. Poliészterre poliésztert üvegpaplannal, epoxira epoxit üvegszövettel. Amennyiben „0” zsugorodású poliészter szerszámkészítő rendszert használsz, ügyelj a megfelelő rétegvastagságra (5mm, 6réteg 300 g/m2 üvegpaplan). Kivétel a One Shot gyanta, ahol a minimális 5-7 réteg után nem kell megállnod, hanem akár két és fél centis réteget kialakíthatsz egy lépésben. Ha – a többi gyantánál – a rétegvastagságot nem tartod be, akkor pozitív és negatív irányú eltérés is lehetséges. A közönséges poliészter szerszámgyanták zsugorodnak, ezekből egy rétegben ne hordj fel 2 mm-nél többet. A gyanta zsugorodását töltőanyaggal csökkentheted. Az epoxi szerszámgyanták zsugorodása elhanyagolható. Itt tehát az egy ütemben kialakítható vastagság a használt anyag reakcióhőjétől és persze a pénztárcádtól függ. Szokás a szerszám későbbi rétegeiben tűziszárított homokot (se víz, se szerves anyag) használni. Ez az úgynevezett polimer beton. Erős, merev és persze iszonyú nehéz. Sajtoló szerszámhoz ideális

9.         Másnapig ne nyúlj hozzá!

10.       Vedd ki az ősmintát és javítsd ki a szerszám esetleges hibáit. A hibákat a következő sorrendben javíthatjuk:

-   A hibás terület csiszolása és pormentesítése.
-   Javítás a szerszámgéllel.
-   Ha a javított területen a gél már nem színezi meg az acetonos ujjunkat, akkor csiszolás egyre finomabb vizes csiszolópapírokkal.
A lépéseket addig kell ismételni – az adott helyen – amíg a felület már nem mutat deformáltságot (vagy amíg a türelmünk bírja).

11.       Hagyd állni még egy napig.

12.       Polírozd fel a szerszám felületét. Ha polírozó pasztát is használtál, akkor a szerszámot szerszámlemosó folyadékkal le kell mosni.

13.      Kend le formaleválasztóval az adatlapon előírt pontok szerint. Ha poliészter szerszámot készítetettél, akkor az első lépésben használd a Marbocote gyártmányú RS 415 ECO típusú pórustömítőt, majd a megfelelő formaleválasztót. Fontos az előírt várakozási idők betartása!

14.       Kend a szerszámba a megfelelő gélgyantát. Ezt már lehet ecsettel, de van szórható is. Itt is fontos a 0,6 és 0,8 mm közötti rétegvastagság betartása, mivel a túl vékony gélréteget a később felhordott poliészter gyanta visszamarhatja, és a gélrétegen a laminátum mintázata átüthet. A túl vastag gél hajlamos a megrepedezésre.

15.       Várj a 7. pont szerinti módon és kezdheted a laminálást.

16.       Másnap megnézheted az első munkádat! :)


A következő írásomban le fogom írni a habmagra készített egyetlen termék munkafolyamatait. Ez azért került ide, mert alig kellett rajta alakítanom.
Üdv

2011. Május 24. - 15:28:28
Válasz #14

Nem elérhető Vegyész

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Ahogy ígértem:

Direkt termékkészítés
Ezt a megoldást akkor alkalmazzuk, ha csupán egyetlen terméket szeretnénk előállítani és meg akarjuk takarítani a szerszám árát és elkészítési idejét. Mivel a levegőben nem tudunk építkezni, ezért elő kell venni az ötleteket.

1.   Gyártás üveglapon:


•   Formaleválasztózott üveglapra legyártunk egyetlen vékony epoxi laminátot.
•   Körülbelül 12 órával később a felület már száraz tapintású. Ekkor levehető a laminát az alaplapról, de még nem teljesen térhálós.
•   Megfelelő alakúra hajlítjuk a vékony lemezt, esetleg melegítéssel megpuhítva.
•   24-36 óra múlva már őrzi az új alakját.

Javasolt anyagok:

Legalább 6 mm-es üveglap
Marbocote 625 X
SR 8500 / SD 860X epoxi gyanta


2.   Gyártás hab magra:

•   Lehetőleg extrudált polisztirol lapból kialakítjuk a kívánt formát.
•   Ha tömbösíteni kell, akkor azt is epoxival végezzük, de a ragasztó sohasem érhet a későbbi vágott felületekig.
•   Átkenjük epoxi gyantával.
•   Amikor még ragad, akkor újabb réteg epoxi gyantával átkenjük, és rárétegezzük az erősítő (üveg, karbon, stb.) anyagot.
•   Megszépítjük a felületet.
•   A habmagot vagy bent hagyjuk, vagy kikaparjuk, vagy – például sztirollal – kioldjuk.

Javasolt anyagok:

Extrudált polisztirol hab (XPS)
SR 8500 / SD 860X epoxi gyanta
Üvegszövet és/vagy karbonszövet

Üdv

 

Google Analytics Alternative